1 Ekim 2013 Salı

Artvin E-ticaret Yapanlar

Neden Elektronik Ticaret?

E-ticaret konusuna tüm iş çevrelerinin dikkat etmesi ve bunu ciddiye almaları gerekir.

Çünkü e-iş ve e-ticaret modelleri şirketlerin yeni pazarlara açılmasına yardım etmektedir. Bu yeni pazar, hayatlarının önemli bir kısmında internet kullanan yüz milyonlarca insandan oluşmaktadır ve burada herhangi bir coğrafi sınır da yoktur. Ayrıca, iletişim teknolojilerinin sağladığı hız, ucuzluk ve güven pazarlama stratejileriyle birleştiğinde, global olarak, işletmelerin karlılığını arttırmaktadır. Ticaret ve iş ilişkilerinde elektronik ortamların ve özellikle internet teknolojilerinin kullanılmasıyla;
  • - Mevcut iş imkanları büyüyecektir.
  • - Halen pazarlanan ürünlerin satışı daha kolaylaşacak ve reklam, ürün tanıtım, satış öncesi ve sonrası destek ve benzeri kanallar tamamen elektronik ortamda daha efektif kullanılabilecektir. Otomatik bilgi dağıtım sistemi yardımıyla, müşterilere ve daha geniş kitlelere kolayca ulaşılabilecektir.
  • - Global olarak, iş dünyasıyla olan etkileşim artacaktır.
  • - İş verimlilik analizleri ve planlamalar daha kolay yapılacaktır.
  • - Uluslararası pazarlara kolayca ulaşabilme imkanı olacaktır.

E-ticaretin Faydaları

E-ticaretin ve İnternet’in klasik ticaret ortam ve yöntemlerinden ayıran avantajları aşağıdaki gibi sıralanabilir.
  • Müşteri sadakati
  • Karlılığı arttırmak
  • Müşteri hizmetleri maliyetlerini azaltmak
  • 24 saat 7 gün satış
  • İnternet dinamiktir. Eklemeler çok kısa sürede ve basitçe yapılabilmektedir. Bilgi sürekli olarak düşük bir maliyetle güncellenebilir.
  • İnteraktif marketçilik.
  • İstediğiniz yere satış / İstediğiniz yerden alışveriş.
  • Rekabette üstünlük / Hizmet kalitesinde artış
  • Kişiselleştirilmiş ürünleri ucuza mal edebilme / Kişiselleştirilmiş ürünlere ulaşabilme
  • Aracıların azalması / İhtiyaca hızlı erişim
  • İşlem maliyetinden tasarruf / Daha ucuz ürün ve hizmetler
  • Yeni iş imkanları / Yeni ürünler

Başarı Hikayesi

Güven Makina San.Tic ve Ltd.Şti firma adı altında E-Ticaret hizmeti vermekte olan www.e-hirdavat.com yılda 750.000 ila 1.000.000 ziyaretçisinin taleplerini karşılayan başarılı ve 7 yıllık maziye sahip bir girişim olarak dikkaleri çekiyor.
Emrah Durası / Site yöneticisi
Türkiye’nin ilk ve tek oyuncak kiralama sitesi olan www.aloynaver.com ‘un 2009 Kasım’ında hayatımıza girme hikayesi, örnek olacak bir girişimcilik hamlesi.
Sitenin kurucusu, Kayserili genç bir anne ve girişimci olan Mimar Salime Funda AKÇAKAYA KILIÇ’ın, oğlunun sadece birkaç kez oynayıp sıkıldığı eğitici oyuncakları, başka çocuklara nasıl sunabileceği üzerine düşünmesiyle başlamış herşey.
Salime Funda Akçakaya Kılıç / Site yöneticisi
Robit 2008 yılından bu günümüze kadar mekatronik, elektronik ve yazılım mühendislik hizmetleri vermekte olan bir şirket. Aynı zamanda online satış sitesi olan www.robitshop.com adresinden elektronik ve robotik ürünlerini lise, üniversite, Ar-Ge kurum ve kuruluşlarına tanıtmakta ve satışını yapmakta olan bir kuruluş.
Nevzat Kocasaraç / Site yöneticisi

E-Ticaret ve Seo

Seo sitenizi daha popüler yapar. Siteniz arama motorlarının doğal arama sonuçlarında üst sıralarda yer alır ve sitenize olan ziyaretçi trafiğinde gözle görülür bir artış yaşanır. Bu nedenlerden dolayı    e-ticaretteseo’nun çok büyük bir önemi vardır.
  • Seo doğal arama sonuçlarında web sitenizi üst sıralara çıkaracağından marka bilinirliliğiniz ve karlılık oranlarınız da artar.Herhangi bir e-ticaret sitesi ne kadar şık bir tasarıma, kullanışlı bir menü yapısına ve sağlam bir yazılımsal alt yapıya sahip olursa olsun Google gibi arama motorları üzerinden ulaşılamadığı takdirde hiçbir anlam ifade etmez. Dolayısıyla e-ticaret sitelerinde seo çalışmalarına ayrı bir önem verilmesi ve tasarımlarının ve yazılımsal alt yapılarının seo çalışmalarına uyumlu olacak şekilde yapılandırılması gerekmektedir.
    Arama motorlarının doğal arama sonuçlarında üst sıralarda yer alınması amacıyla yürütülen seo çalışmalarında başarının anahtarı ise çalışmaların kesintiye uğramaksızın devam ettirilmesidir. Çünkü seo çalışmaları süreklilik gerektiren çalışmalardır. Çalışmalar sonlandırıldığı andan itibaren çalışmanın başlangıç noktasına geri dönülür.
  • E-Ticaret İle Başlayan Başarı Hikayeleri

    • Yemek Sepeti

      • Yıl 2001. Nevzat bey kafasında okuldan iki arkadaşına kafasındaki fikri anlatıyor. Onları ikna ediyor. Bu iki arkadaşı Yemek sepeti için kendi işlerini bırakıyorlar ve bu üç kişi, üç silahşörler misali lokantaları gezmeye başlıyorlar. Fikirlerini anlatıyorlar, fikir basit; “ biz internet üzerinden sipariş alacağız, size göndereceğiz, siz de siparişi müşteriye göndereceksiniz, bize de size yönlendirdiğimiz sipariş üzerinden komisyon vereceksiniz. Sipariş yoksa komisyonda yok…”.
      • Nevzat Bey; “bizim işin en kritik noktası motorculardır.” diyor ve başlıyor bizi gülmekten kırıp geçiren hikâyelerini anlatmaya. Bedava ikinci pizza kazanmak için kapıyı motorcuya açmayıp 30 dakikayı doldurmaya çalışanları mı aramazsınız, aşçısına kızıp servisin içine sigara izmariti basan motorcuyu mu aramazsınız, pizzanın çapını ölçüp 2 santimetre kısa geldi diye fotoğraflarını çekip Yemek sepeti’ne gönderen ve pi-rekareden kaybını hesaplayıp bunu isteyen müşterileri mi aramazsınız, her çeşit insan var.. “
      •  
      •    Yemeksepeti.com bugün yaklaşık1300 civarında lokanta ile çalışıyor, milyonlarca kişi Yemeksepeti.com’a üye. Siteye girenlerden sipariş verme oranı % 41 gibi oldukça yüksek bir oran. Sitenin gelir modeli ise lokantaya iletilen sipariş üzerinden belirili bir oranda alınan komisyona dayanıyor.
    • Markafoni

      •  
      • Bu başarı hikayesini, Markafoni’nin kurucu ortağı Tolga Tatari’den öğrenelim.
      • 2008 yılına gelindiğinde Türkiye’de başarılı e-ticaret siteleri vardı ancak tek bir özel alışveriş kulübü yoktu. Biz de yaptığımız pazar analizlerinden Türk e-ticaretinin Fransa’da ortaya çıkan ve dünyada hızla yayılan özel alışveriş kulübü modeline hazır olduğunu biliyorduk. Ortaklarım Ahmet Emre Sarı ve Sina Afra ile 2008 yılında markafoni’yi kurma kararı verdik. Giyim, aksesuar, kozmetik ve dekorasyon başta olmak üzere pek çok kategorideki seçkin markaları üyelerine özel avantajlı fiyatlarla sunmak üzere yola çıkan markafoni, tüketiciler tarafından kısa zamanda çok sevildi ve hızla büyüdü. İlk kampanyamızda 4 gözlük satmıştık, bugün ise ayda 500 kampanya gerçekleştiriyor ve yaklaşık 550 bin ürün satıyoruz.
    • Hepsi Burada

      • Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, "İnternetin daha fazla yaygınlaşmasıile iç bilmediğimiz bir işi yapmak için kolları sıvadık. 1998’de Infoshop.com.tr isimli sanal mağazayı kurduk. O yıllarda Türkiye’de internet kullanımı yaygın değildi ve pahalıydı. İlk ay bir sipariş aldık. İnternetin yaygınlaşmasıyla siparişler de zamanla artmaya başladı. Türkiye’de artık yeni bir sektör oluşmaya başlıyordu. Ağırlıklı olarak teknolojik ürünler satarken ‘Neden başka ürünler de satılmasın’ dedik. Ürün çeşitliliği ve hizmet kalitesi artıkça tüketicilerin ilgisi de o ölçüde artıyordu. 2000 yılına geldiğimizde artık tanınan kârlı bir şirket olmayı başarmıştık. O dönemde yurtdışından ve yurtiçinden tanınmış büyük şirketler bizimle görüşmek istedi. Sonuçta, 2000'de Doğan Grubu’yla evlilik gerçekleşti ve şirketimiz Hepsiburada.com ismini aldı." O günlerde ayda sadece bir sipariş alırken şu zamanlarda e-ticaret sayesinde yılda yaklaşık 67 milyon dolar para kazanıyoruz..



        Artvin E-ticaret Yapanlar, Web Sitesi, Web Sitesi Yapanlar, E-ticaret Yazlımı, Yazılım,  E-ticaret Portalı, E-ticaret Sitesi, E-ticaret Sitesi Yaptırmak İstiyorum, E-ticaret Sitesi Nasıl Yapılır, Elektronik Ticaret, Ürün, Tedarik

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder